piątek, 28 października 2011

MOJA MAMA

"Namaluję portret,
portret mojej mamy.
Bez farb i bez pędzla,
słowem malowany".
I właśnie dzisiaj za pomocą słów malowaliśmy taki portret.Każdy opowiadał o swojej mamie. Później dokonywaliśmy analizy i syntezy wyrazów z głoską "m".poznaliśmy litery "m, M" drukowane i pisane. Uczyliśmy się pisania tych liter. Liczyliśmy litery i wyrazy z literą "m". Uczyliśmy się śpiewać piosenkę "Moja wesoła rodzinka".
Nasze artystyczne działania to nie tylko wykonanie pewnej utajnionej pracy plastycznej(którą wykorzystamy kiedyś jako upominek), ale również lepienie jeżyka i wykorzystanie wykałaczek.
JEŻ Z WYKAŁACZEK I PLASTELINY

czwartek, 27 października 2011

DBAMY O NASZE ZABAWKI

Po części rytmicznej wypowiadaliśmy się na temat utrzymywania zabawek w porządku i czystości. Potem czytaliśmy zdania i rysowaliśmy po śladzie elementy literopodobne. Porządkowaliśmy zbiory w kolejności rosnącej używając pojęć: "o tyle więcej". Kolorowaliśmy i składaliśmy lalki z papieru.

















Następnie słuchaliśmy piosenki "Zuzia, lalka nieduża". Na zajęciach artystycznych rysowaliśmy obrazki na konkurs organizowany przez MDK pod tytułem "Ja i moje marzenia".
RYSOWANIE NA KONKURS "JA I MOJE MARZENIA"

środa, 26 października 2011

PROŚBY I SKARGI NASZYCH ZABAWEK

"Co to za rozboje,
co to za wybryki!
Kto popsuł zabawki?
Co to za psotniki?"
Wiersz "Psuje" nawiązuje do tematu naszej lekcji. Zestawialiśmy jego treść z ilustracja w podręczniku. Odegraliśmy scenki dramowe, w których wcielaliśmy się w role zabawek. Najlepiej swoją scenkę odegrała Oliwia S, która wcielając się w rolę zabawki, zgłosiła w sposób aktorski swoje żale i prośby do dzieci.
Pisaliśmy również sylaby z literą "l" i wyrazy "lala, Lola, Ala". Czytaliśmy tekst z poznanymi literami. Liczyliśmy zabawki i przyporządkowywaliśmy zbiorom określoną liczbę.

wtorek, 25 października 2011

MOJA ULUBIONA ZABAWKA

Zaczęło się od swobodnych rozmów na temat naszych ulubionych zabawek. Zagościła dziś u nas litera "L". Uczyliśmy się jej pisania. Liczyliśmy zabawki, używaliśmy pojęcia" "tyle samo". Poznaliśmy piosenkę "Mój dobry miś".

poniedziałek, 24 października 2011

WESOŁE ZABAWY Z PIŁKĄ

Część rytmiczna lekcji była bardzo wesoła, tak jak zabawy z piłką w nowej piosence "Piłka Oli". Wyklaskiwaliśmy słowa piosenki zgodnie z podanym rytmem. Później bawiliśmy się piłką w kole. (ćwiczenia rytmiczne, dzielenie wyrazów na sylaby i głoski). Dokonywaliśmy porównań jako nierówności: wyższe - niższe, wyżej - niżej. Odczytywaliśmy globalnie imiona. Poznaliśmy zasadę, że imiona piszemy zawsze z wielkiej litery.Doskonaliliśmy pisanie poznanych liter.
Poznaliśmy dziś nową postać z naszej lektury "Plastusiowy pamiętnik". Każdy mógł później ulepić swojego Plastusia. Teraz na kolejnych lekcjach będziemy poznawać jego przygody.
KAŻDY MA SWOJEGO PLASTUSIA

piątek, 21 października 2011

PRZYGODA WESOŁEJ PIŁKI

" Po cichutku, po kryjomu
wyskoczyła piłka z domu.
Hop!Hop!W górę! W dół!
Przetoczyła świata pół[...]"
A co było dalej? Wymyślaliśmy opowiadanie przygody piłki na podstawie historyjki obrazkowej. Potem zestawialiśmy treści wiersza "Piłka" z historyjką obrazkową. Dokonywaliśmy analizy i syntezy wyrazów. Odszukiwaliśmy miejsce głoski "a" w różnych wyrazach. Nie mogło zabraknąć też zabaw z piłką.

czwartek, 20 października 2011

BAJKA O RAKU, ŚLIMAKU I DOBRYM SMOKU

Kontynuowaliśmy temat związany z bajką o raku, ślimaku i dobrym smoku. Recytowaliśmy fragmenty wiersza. Następnie wykonaliśmy kukiełki. Już niedługo wystawimy w klasie tę bajkę.
A tymczasem na zajęciach artystycznych pozostając w jesiennych nastrojach, przygotowywaliśmy własne, plastyczne zapasy na zimę. Stemplowaliśmy połówkami jabłek kartki, z których powstały słoje. Teraz ustawimy je na specjalnych "półkach".
NASZE ZAPASY: STEMPLOWANIE POŁÓWKAMI JABŁEK














Nasze słoje na półkach

środa, 19 października 2011

wtorek, 18 października 2011

SPOTKANIE Z LEKTURĄ-UTWORY JANA BRZECHWY

Początek naszej lekcji był szczególny, ponieważ uczestniczyli w części rytmicznej nasi tatusiowie. Tata Julki P., Natalki C., oraz Julii B. w nawiązaniu do wczorajszej lekcji otrzymali nie lada wyzwanie. Musieli wcielić się w postacie(warzywa) z wierszy Jana Brzechwy"Na straganie"!Poszło im doskonale i inscenizacja w ich wykonaniu bardzo się wszystkim podobała. Dziękujemy! Później sami inscenizowaliśmy inne wiersze tego autora np. "Tańcowała igła z nitką", "Hipopotam". Dokonywaliśmy analizy i syntezy wyrazów z głoską "i".Pisaliśmy literę "I,i" po śladzie i samodzielnie w pomniejszonej liniaturze.

poniedziałek, 17 października 2011

JAK MIŁO SŁUCHAĆ, KIEDY CZYTA TATA

Część rytmiczna rozpoczęła się od wysłuchania i inscenizowania wierszy J. Brzechwy.
Igła z wiersza Brzechwy zachęciła do poznania nowej litery. Uczyliśmy się pisania liter "i,I" Poznaliśmy zabawną piosenkę "O indyku rozbójniku", podczas których naśladowaliśmy odgłosy zwierząt. Potem wypełnialiśmy przygotowaną przez panią kartę pracy, ćwicząc pisanie różnych wzorów oraz kolorowaliśmy indyka. Utrwalaliśmy poznane liczby : 1 i 2 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

















Na jutro zaprosiliśmy tatusiów, którzy mają trochę czasu na udział w zajęciach, bo jak mówi temat naszej lekcji: " miło słuchać, kiedy czyta tata".

czwartek, 13 października 2011

WPROWADZENIE LICZBY 2

W szkole obowiązywały dzisiaj stroje galowe, a to z powodu Dnia Nauczyciela. Wzięliśmy udział w uroczystej akademii z tej okazji. Nasza pani bardzo się cieszyła, ponieważ zrobiliśmy jej niespodziankę z okazji jej święta. Przygotowaliśmy z rodzicami laurki, kwiaty i życzenia.
Poznaliśmy dziś cyfrę 2, tworzyliśmy zbiory dwuelementowe.

















Przyniesione przez nas liście z parku pięknie się wysuszyły, więc zrobiliśmy z nich liściaki-dziwaki.
LIŚCIAKI-DZIWAKI
Na koniec lekcji układaliśmy klocki logiczne, klocki GEO, oraz mozaikę XXL, puzzle.
ZADANIA LOGICZNE

środa, 12 października 2011

ROBIMY ZAPASY I PRZETWORY NA ZIMĘ

Wszystko zaczęło się od historyjki obrazkowej "Od zielonej twardej kapusty główki do smacznej surówki". Zastanawialiśmy się wspólnie jakie czynności należy wykonać,aby powstała surówka z kapusty. Potem dowiedzieliśmy się jak przetwarza się i przechowuje warzywa. Tworzyliśmy też nowe wyrazy z oznaczonych głosek. Stosowaliśmy liczbę 1 w praktyce..Następnie kolorowaliśmy kontury owoców i warzyw, nazywaliśmy je i segregowaliśmy na dwie grupy.W ramach akcji prowadzonej w naszej szkole otrzymaliśmy na drugie śniadanie warzywa: rzodkiewki i marchewki.

wtorek, 11 października 2011

ROBIMY ZAKUPY NA STRAGANIE

Część rytmiczna lekcji polegała m.in. na swobodnej improwizacji słownej wiersza "Na straganie". Najważniejszym elementem lekcji była nauka pisania cyfry 1.












W dalszej części lekcji bawiliśmy się w sklep warzywny (stragan), na którym kupowaliśmy i sprzedawaliśmy prawdziwe warzywa i owoce (jabłka,marchewki). Musieliśmy używać zwrotów grzecznościowych, oraz zachęcać klientów do zakupów. Podczas kupowania wykorzystywaliśmy monety 1zł.
NA STRAGANIE
W tym dniu uczyliśmy się śpiewać "Piosenkę wesołej kapusty".Póżniej mieliśmy zajęcia w sali komputerowej. W praktyce sprawdzaliśmy umiejętność korzystania z prawego przycisku myszki.
LEKCJA NA KOMPUTERZE : LEWY PRZYCISK MYSZY

poniedziałek, 10 października 2011

JESIENNE ZBIORY WARZYW














Część główną lekcji rozpoczęliśmy od przygotowania koperty na kartoniki z warzywami. Następnie odgadywaliśmy zagadki S.Karaszewskiego o warzywach. Wyodrębnialiśmy pierwsze głoski w nazwach warzyw. Rozmawialiśmy na temat: "Dlaczego powinniśmy jeść warzywa?" oraz "Które z narysowanych warzyw zjadamy na surowo?" na podstawie ilustracji. Porównywaliśmy liczebności zbiorów. Posługiwaliśmy się terminami: " na zewnątrz", "wewnątrz". Rozpoczęliśmy przygotowania do pisania cyfry 1. Śpiewaliśmy nową piosenkę "Piosenkę wesołej kapusty".

piątek, 7 października 2011

Z WIZYTĄ W OGRÓDKU WARZYWNYM

Co prawda nie byliśmy w ogródku warzywnym, ale warzywa pojawiły się w naszej klasie. Na podstawie  obserwacji warzyw w jesiennym koszu ustalaliśmy ich nazwy, dzieliśmy wyrazy na sylaby i głoski.
Kolorowaliśmy też rysunek " Z wizytą w ogródku warzywnym".
A oto nasze prace:
NASZE PRACE: W OGRÓDKU WARZYWNYM

czwartek, 6 października 2011

GROMADZIMY ZAPASY DO PTASIEJ STOŁÓWKI

Dzisiaj pisaliśmy litery: o, O i a, A. Posługiwaliśmy się liczebnikami porządkowymi. Dużą atrakcją było dzisiaj pozowanie do zdjęć, które w listopadzie ukażą się w Dzienniku Zachodnim. Wykorzystaliśmy tę chwilę do wykonania naszych "roboczych" fotek.
ZDJĘCIA DO DZIENNIKA ZACHODNIEGO
Na zajęciach muzycznych, z panią Martą, stworzyliśmy orkiestrę instrumentów perkusyjnych. Wybijaliśmy różne rytmy, reagowaliśmy na pauzę w muzyce.
MUZYKA AKOMPANIAMENT INSTRUMENTÓW PERKUSYJNYCH
Na zajęciach artystycznych (plastycznych) odrysowywaliśmy kontury liści klonu, zapełnialiśmy je wydzierankami z papieru kolorowego. Powstałe liście wycięliśmy i będą teraz ozdobą naszej klasy.
JESIENNE LIŚCIE
Dzisiaj też niestety oficjalnie pożegnaliśmy panią Monikę- praktykantkę. Podarowaliśmy jej laurki, pamiątkową kartkę z naszym zdjęciem klasowym oraz upominek.Pani Monika obiecała, że będzie nas odwiedzać.
POŻEGNANIE PANI PRAKTYKANTKI

środa, 5 października 2011

ODLOTY PTAKÓW

" W dalekiej podróży wystrzegaj się burzy,
omijaj też Tatry,
bo tam halne wiatry!
Leć razem z innymi,
łatwiej przetrwać z nimi!
Bezpieczniej jest w stadzie
i ptasiej gromadzie!"
Między innymi takich rad udzieliła sowa, odlatującym ptakom. Poznawaliśmy przyczyny odlotów ptaków. Czytaliśmy globalnie nazwy ptaków. Układaliśmy zdania o ptakach i ich smakołykach. Liczyliśmy w zakresie 10. Śpiewaliśmy m.in  piosenkę "Ptaki jesienią". Reagowaliśmy na wysokość dźwięku w zabawach muzyczno-ruchowych. Spodobała nam się zabawa ruchowa "Odloty ptaków".

wtorek, 4 października 2011

PTAKI LASÓW I PARKÓW

Na podstawie wycieczki do parku, własnych przeżyć i ilustracji rozpoznawaliśmy ptaki lasów i parków. Wykonaliśmy koperty na kartoniki z ptakami. Dzieliliśmy nazwy ptaków na sylaby i głoski. Odczytywaliśmy globalnie zdania i wyrazy.
PTAKI LASÓW I PARKÓW
PTAKI LASÓW I PARKÓW

Wzięliśmy udział w szkolnym przedstawieniu z okazji Dnia Chłopaka oraz z okazji nadejścia jesieni, która zagościła już na dobre.
PRZEDSTAWIENIE I SUPER CHŁOPAK

 Potem mieliśmy zajęcia komputerowe:
W SALI KOMPUTEROWEJ: KOMPUTER, MYSZKA, KLAWIATURA, DRUKARKA

poniedziałek, 3 października 2011

ZDJĘCIA DO ALBUMU CZYLI SPOTKANIE Z LITERĄ A

W dalszej części lekcji przypomnieliśmy sobie (na podstawie wiersza) jakie są sposoby na zatrzymanie lata.Obejrzeliśmy ilustrację w podręczniku i zestawialiśmy ją z treścią wiersza. Później większą część lekcji zajęło przygotowanie do nauki pisania litery A, oraz jej poznanie.
RYSOWANIE FORM- RYSOWANIE CIAŁEM- LINIE SKOŚNE
Wyczarowywaliśmy z litery A obrazki, w których mogła się ona ukryć.
LITERA A
Na koniec lekcji z przyniesionych w piątek skarbów jesieni wykonaliśmy myszki, żółwie i jeże.
ZAMIENIAMY SKARBY JESIENI W ZWIERZĄTKA