środa, 30 listopada 2011

RECEPTY NA ZDROWIE

Na dzisiejszej lekcji utrwaliliśmy pisanie litery "R,r". Liczyliśmy litery w wyrazach i łączyliśmy kolorową kreską wyrazy o jednakowej liczbie liter. Pisaliśmy literę "R,r", zwracając uwagę na prawidłowe łączenie liter. Uzupełnialiśmy zdania wyrazem "rak". Zastanawialiśmy się również nad czynnikami zapobiegającymi chorobom. Wymyślaliśmy własne recepty na zdrowie.Śpiewaliśmy piosenkę "Czyścioch i brudas". Rozkładaliśmy liczbę 5 na czynniki: liczyliśmy oczka domina, podawaliśmy działania na dodawanie, kolorowaliśmy okienka zgodnie z podanym działaniem.
Poznaliśmy dziś literę "ę" na wyrazie podstawowym "ręka". Czytaliśmy zdania z podręcznika.
Ponieważ dzisiaj mamy Andrzejki, mówiliśmy o rozmaitych wróżbach. A my przesyłaliśmy sobie dzisiaj tajemnicze wróżby, rysując białą świecą niewidoczne obrazki. Później pani pozbierała obrazki i rozdała w kolejności losowej. Każdy z nas dopiero po zamalowaniu farbą kartki dowiedział się jaką tajemnicza wróżba ukryta jest na kartce.
ANDRZEJKOWE MALOWANE WRÓŻBY

wtorek, 29 listopada 2011

GDY DOPADNIE NAS GRYPA

Po części rytmicznej słuchaliśmy "Bajki o raku choraku". Zestawialiśmy treść tekstu z ilustracją w podręczniku. Zobaczyliśmy jak wygląda rak, poznaliśmy charakterystyczne cechy jego wyglądu.  Szukaliśmy wyrazów, w których na początku znajduje się litera "r". Na podstawie wyrazu "rak" poznaliśmy litery "r,R" i uczyliśmy się ich pisania. Układaliśmy wyrazy z literą 'r", czytaliśmy zdania z podręcznika. Wypełnialiśmy kontury raka barwną plamą.

Dzisiaj poznaliśmy również cyfrę 5. Pisaliśmy ją w kratkach. Pisaliśmy kolejne cyfry od 1 do 5. Liczyliśmy kulki w słojach. Otaczaliśmy pętlą tyle kulek, ile jest razem w obu słojach.Ćwiczyliśmy dodawanie w zakresie 5.

poniedziałek, 28 listopada 2011

UKŁADAMY JADŁOSPIS DNIA

Po wspaniałej piątkowej lekcji i degustacji kanapek wypowiadaliśmy się na temat spożywania posiłków. Tworzyliśmy własne propozycje zdrowych jadłospisów. Układaliśmy również zadania do obrazków. Przepisywaliśmy wyrazy. Później dokończyliśmy projekty strojów i prezentowaliśmy je w grupach.
Niektórzy z nas mają zadatki na projektantów, a inni na wspaniałych prezenterów.
PROJEKTUJEMY I PREZENTUJEMY SROJE

niedziela, 27 listopada 2011

INFORMACJE ROZMAITE

  • Zdjęcia indywidualne - 30.11.2011 r ( proszę o podpisanie zgody)
  • W związku z tym, że dzieci otrzymały dzisiaj szafki, zwiększyła się powierzchnia magazynowa na przechowywanie rzeczy wszelakich do zajęć plastycznych. Można tym razem przynosić: folie ochronną, z charakterystycznymi "bąbelkami", kłębki wełny rozmaitych kolorów, butelki, słoiczki o ciekawych kształtach.
  • Ponieważ każda klasa w tym roku, sprzedaje wykonane przez siebie rzeczy (związane ze Świętami Bożego Narodzenia) na kiermaszu ( 12.12.2011) proszę rodziców o włączenie się i pomoc. Można wykonać dowolne przedmioty (kartki, stroiki, ozdoby itp.) .
  • Wiersz "Witaminowe abecadło" dzieci uczą się na pamięć na 5.12.2011r.

sobota, 26 listopada 2011

KONKURS PLASTYCZNY DLA CHĘTNYCH

W związku z dość krótkim terminem oddania prac plastycznych, na kolejny konkurs, tym razem organizowany przez Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Siemianowicach Śl., proszę o udział chętne dzieci. Prace plastyczne proszę przynosić do wtorku 29 XI.

Proszę o skopiowanie, wydrukowanie, wypisanie i  dołączenie wypisanej karty zgłoszeniowej , umieszczonej pod regulaminem. Dziękuję.
Anioł / Diabeł
konkurs plastyczny
REGULAMIN
1.     Konkurs plastyczny skierowany jest do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych.

2.      Tematem pracy plastycznej jest postać Anioła lub Diabła.
Składane prace powinny być wykonane samodzielnie.

3.      Technika wykonania pracy plastycznej: dowolna (np.: rysunek, grafika, fotografia, malarstwo, wydzieranka, rzeźba itp.).
Jedynym ograniczeniem jest wielkość pracy:
prace płaskie do formatu: A3, prace przestrzenne do wysokości 0,5 metra.
Ocenie podlegać będą: oryginalność w realizacji tematu, wartość estetyczna i wkład pracy.

4.     Organizator konkursu przewiduje nagrody dla laureatów w poszczególnych kategoriach wiekowych (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły średnie).

5.      Organizator powoła jury, które rozstrzygnie konkurs i przyzna nagrody główne
oraz wyróżnienia.

6.      Organizator zastrzega sobie prawo do reprodukcji i ekspozycji prac w materiałach
i publikacjach bez zgody autora i bez uiszczania autorowi należności finansowych.

7.      Organizator zastrzega sobie prawo udostępniania nadesłanych do konkursu prac wszystkim innym zainteresowanym instytucjom, celem ekspozycji w galeriach i na wystawach.

8.      Uczestnicy konkursu mają możliwość odebrania swoich prac, należy o tym jednak poinformować organizatora w momencie składania pracy na konkurs.

9.      Organizator nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia dostarczonych prac, powstałe
w wyniku transportu.

10.      Organizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu.

11.     Do 9.XII.2011 r. komisja konkursowa, powołana przez organizatora, rozstrzygnie konkurs wyłaniając jego laureatów.

12.      Laureaci konkursu zostaną poinformowani do dnia 12.XII.2011 r.

13.    Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu połączone z wręczeniem nagród odbędzie
21.XII.2011 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Siemianowicach Śl.

14.      Po ogłoszeniu wyników konkursu, prace laureatów będą eksponowane w Galerii Bibliotecznej.

Karta zgłoszeniowa

Anioł / Diabeł

konkurs plastyczny

Imię i Nazwisko

Rok urodzenia/ klasa

Tytuł pracy

Pełna nazwa placówki

Adres placówki

Imię i nazwisko nauczyciela


Ja ………………………………………. wyrażam zgodę na udział mojego dziecka
                                (imię i nazwisko rodzica)
………………………………….……. w konkursie plastycznym „Anioł/Diabeł”
                                (imię i nazwisko dziecka)
organizowanym przez Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych
w Siemianowicach Śl.
      Oświadczam, że po zakończeniu konkursu chce odebrać prace swojego dziecka.

…………………………………………………………………………………….
data i czytelny podpis rodziców / opiekunów prawnych

Wypełnienie kwestionariusza jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu.

piątek, 25 listopada 2011

TROPICIELE WITAMIN

Dzisiaj mieliśmy w klasie gości! Odwiedziły nas uczennice Zespołu Szkół Gimnazjalnych "Cogito" pod opieką mamy Magdy H. Uczennice w przedstawieniu zachęciły nas do spożywania produktów będących źródłem witamin. Później bawiliśmy się w tropicieli witamin! W dalszej części lekcji odgadywaliśmy w jakich produktach, oraz jaki wpływ na organizm mają witaminy.Największą frajdą było wspólne wykonanie kanapek.
WITAMINKI
Trochę zapomnieliśmy o Święcie Pluszowego Misia, ale zaśpiewaliśmy piosenkę "Mój mały miś", a misiek Amelki zajął miejsce obserwatora naszej lekcji.

czwartek, 24 listopada 2011

WAŻNA INFORMACJA

W związku z zakupem paczek mikołajkowych (flety i słodycze) proszę o dostarczenie 25 zł do wychowawcy, bądź rodziców z "trójki klasowej". Rodzice, którzy chcą zakupić flet we własnym zakresie, bądź mają go już, proszę o taką informację np na e-mail: osemka@onet.eu

PROJEKTUJEMY STRÓJ SPORTOWY

Ponieważ jesteśmy "ciekawskie dusze" to już domyślaliśmy się, co będziemy dzisiaj robić. Pani straciła głos, ale my bardzo pomagaliśmy i udało się rozpocząć lekcję od części rytmicznej. Później czytaliśmy wyrazy zawierające sylaby: "me, le, te".Wyszukiwaliśmy sylaby z ołówka w wyrazach napisanych obok, otaczaliśmy je kolorową pętlą. Były też ćwiczenia w pisaniu liter "e,E", sylab i wyrazów z tymi literami. Dodawaliśmy w zakresie 4.
Później była niespodzianka! Odwiedził nas Teatrzyk Ósemka z przedstawieniem "Kapciuszek" Oto fragmenty filmowe:




A tutaj można zobaczyć zdjęcia z przedstawienia:
TEATRZYK "ÓSEMKA": 'KAPCIUSZEK"
No a później doczekaliśmy się projektowania strojów. Pani podzieliła nas na zespoły i przydzieliła zadania. Jedni projektowali strój sportowy dla chłopca, drudzy dla dziewczynki.Inne grupy projektowały stroje wieczorowe i strój szkolny.
PROJEKTUJEMY STROJE
W najbliższy poniedziałek dokończymy nasze projekty i dokonamy prezentacji.

środa, 23 listopada 2011

REKLAMUJEMY ZIMOWE UBRANIA

Lekcja rozpoczęła się od komentowania pokazu mody na podstawie ilustracji. Nazywaliśmy części garderoby. Ponieważ taki pokaz można zobaczyć na ekranie telewizora, poznaliśmy nową literę"E,e".
Dokonaliśmy analizy i syntezy wyrazów podstawowych: "ekran, Ela". Poznaliśmy litery "e,E" drukowane i pisane.



















Rozwiązywaliśmy rebusy, a później uczyliśmy się poprawnego pisania poznanej litery. Następnie wybieraliśmy ubrania, które mogą przydać się w czasie zimowego spaceru. Podawaliśmy nazwy ubrań sylabami. Kolorowaliśmy wybrane części garderoby.
No a później napisaliśmy nasze listy do Świętego Mikołaja! Ponieważ nie znamy jeszcze wszystkich liter, przygotowaliśmy Mikołajowi worki, a w nich narysowaliśmy prezenty, które chcielibyśmy tam znaleźć.
 Pani wysłała nasze listy- worki, do Świętego Mikołaja na adres:
Santa Claus' Office
FIN - 96930 Napapiiri
Rovaniemi, FINLAND
LISTY- WORKI Z PREZENTAMI-DLA MIKOŁAJA

wtorek, 22 listopada 2011

PODZIĘKOWANIE

Serdecznie dziękuję Rodzicom za przybycie na spotkanie w I Społecznym Przedszkolu z elementami pedagogiki waldorfskiej. Dziękuję Pani Dyrektor Ewie Kaszubowskiej, oraz pracownikom przedszkola, za zorganizowanie spotkania. Wspaniała oprawa muzyczna wprowadziła nas w wykład , podczas którego usłyszeliśmy o potrzebach i rozwoju dziecka w wieku7-14 lat. Rodzice uczestniczyli w malowaniu, doświadczając zupełnie innej jakości farb, w technice "mokre na mokre". Szkoda, że frekwencja rodziców była tak niska, bo chwile spędzone w przedszkolu wniosły wiele entuzjazmu i radości. Wyszliśmy ze spotkania z przekonaniem, że zrozumienie potrzeb dziecka, uczestniczenie w jego wzrastaniu oraz wspieranie działań artystycznych ma olbrzymie znaczenie dla całego jego życia.
Pamiętajmy zatem, że  dla dziecka  w drugim siedmioleciu życia, świat jest piękny!
SPOTKANIE W SPOŁECZNYM PRZEDSZKOLU

MÓJ ROZKŁAD DNIA

Nasze codzienne zajęcia i czynności były przedmiotem rozmów. Później układaliśmy opowiadanie na temat: "Jak wygląda dzień zajączka?". Dobieraliśmy zdania z wyklejanki  do ilustracji. Przepisywaliśmy wyrazy.Potem wykonaliśmy kopertę na cyfry i znaki.















Układaliśmy zadania do ilustracji i odczytywaliśmy zapisy umieszczone obok nich. Dodawaliśmy w zakresie 4. Rysowaliśmy po śladzie, aby przygotować się do pisania litery "e". Pozostając nadal w kocim świecie, wykonaliśmy domowe i dzikie koty, z rolki po papierze, oraz pomalowanej farbami kartki (według własnego pomysłu).
KOTKI DOMOWE I DZIKIE- PRACE 
PLASTYCZNE

poniedziałek, 21 listopada 2011

KOTY MAŁE I DUŻE- CZEŚĆ II

" Koty lubią pieszczoty,
do nóg się łaszą
i prężą grzbiet.
Z kotami są też kłopoty,
kto ma kota,
dobrze o tym wie!"
Słuchaliśmy utwór "Koty lubią pieszczoty". Następnie dobieraliśmy wyrazy z literą "y" do obrazków. Liczyliśmy wyrazy w zdaniach. Później układaliśmy zadania tekstowe do ilustracji. Poznaliśmy znak "+" czyli dodawanie oraz znak"=".Kolorowaliśmy prawą część portretu Oli (oś symetrii). Oglądaliśmy przyniesione przez nas książki, ilustracje z dzikimi zwierzętami, a przede wszystkim żbiki i rysie.

sobota, 19 listopada 2011

ZAPROSZENIE

Serdecznie zapraszam wszystkich Rodziców na spotkanie w I Społecznym Przedszkolu z elementami pedagogiki waldorfskiej (ul Zgrzebnioka 36, Siemianowice Śl.) w dniu 22.11.2011r. o godzinie 16.30.
W programie między innymi wykład o drugim siedmioleciu życia dziecka, udział rodziców w malowaniu i filcowaniu, prezentacja materiałów plastycznych oraz niespodzianka. Koszt: ok 15 zł. Spotkanie potrwa około 2 godzin.

piątek, 18 listopada 2011

KOTY MAŁE I DUŻE- CZEŚĆ I

Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy dziko żyjące koty( lew, tygrys).











Poznaliśmy dwa gatunki dziko żyjących kotów w Polsce (rysia, żbika):




















Czytaliśmy zdania o kotach: "To koty i to koty".Poznaliśmy nową literę "y,Y" i uczyliśmy się jej pisania. Układaliśmy zdania do obrazków. Zapisywaliśmy czynności matematyczne w umowny sposób.
Kontynuowaliśmy pracę plastyczną : "Kotki-maskotki".
PRACE PLASTYCZNE: KOTKI-MASKOTKI (ETAP II)

czwartek, 17 listopada 2011

OPIEKA NAD KOTEM I PSEM

Po części rytmicznej prezentowaliśmy wykonane wspólnie z rodzicami drzewa genealogiczne:
DRZEWA
GENEALOGICZNE
W związku z tematem lekcji, wypowiadaliśmy się na temat opieki nad zwierzętami. Układaliśmy zdania do obrazków przedstawiających wykonywanie różnych czynności związanych z opieką nad zwierzętami domowymi. Czytaliśmy zdania pytające i udzielaliśmy odpowiedzi na pytania. Układaliśmy zdania do ilustracji i sytuacji stworzonych przez nauczyciela. Nowością dla nas były elementy składowe liczby. Odczytywaliśmy zapis 3 i 1 to 4, oraz podobne. Pisaliśmy litery "k,K" oraz sylaby ko, ki, ot, ik.
Z zainteresowaniem oglądaliśmy nasze zdjęcia, które ukazały się w Dzienniku Zachodnim.













Zajęcia muzyczne rozpoczęliśmy od zabawy powitalnej. Bawiliśmy się w zabawy z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: "Skąd pochodzi dźwięk", "Ukryty dźwięk". Tworzyliśmy muzykę do zabawy "Kocia orkiestra". Słuchaliśmy piosenki o tym samym tytule.
Na zajęciach artystycznych (plastycznych) rozpoczęliśmy pracę wieloetapową.Będziemy wykonywali kota ze zrobionych przez siebie pomponów. Najpierw wycięliśmy szablony 2 kół, które następnie oplataliśmy włóczką.
PRACA PLASTYCZNA: KOTKI-MASKOTKI (ETAP I)

środa, 16 listopada 2011

BEZPIECZNE ZABAWY Z KOTEM

"Pytały raz swoją mamę malutkie koty:
- Dlaczego bardzo lubisz psoty?
-Do czego futro ci służy,
ostre zęby i ogon duży?[...]"

Na podstawie wiersza S. Łukasika "Kocie rozmowy" odpowiadaliśmy na pytania na temat wyglądu, zwyczajów i zachowań kotów. Opowiadaliśmy historyjkę obrazkową. Czytaliśmy zdania, zadając pytania i na nie odpowiadaliśmy. Poznaliśmy liczbę 4 w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Liczba 4 kojarzyła nam się z 4 porami roku, 4 stronami świata, 4 fazami Księżyca, 4 podstawowymi działaniami matematycznymi, Pani wykonała  rysunek na tablicy, który przerysowaliśmy do zeszytu z matematyki.










Uczyliśmy się pisać cyfrę 4. Nie mogliśmy doczekać się kiedy przyjdzie czas na pracę plastyczną! Dzisiaj wykonaliśmy papierowego kotka.

PRACA PLASTYCZNA -KOTY

wtorek, 15 listopada 2011

WYMYŚLAMY IMIONA NASZYM ULUBIEŃCOM

Dzisiaj wymyślaliśmy i zapisywaliśmy imiona dla zwierząt domowych.Najpierw Iga i Julka P. pokazały rysunki swoich zwierząt domowych. Potem czytaliśmy zdania z literą "k". Pisaliśmy sylaby z literą "k" i wyraz "kot". Wyodrębnialiśmy i nazywaliśmy części ciała kota. Liczyliśmy i zapisywaliśmy liczbę przedmiotów. Przygotowywaliśmy się do pisania cyfry 4. Wycięliśmy różne wyrazy i dopasowywaliśmy do nich obrazki. Potem musieliśmy te wyrazy z druku przepisywać, co już nie było dla wszystkich łatwe.
ĆWICZENIA W PISANIU Z DRUKU, ODCZYTYWANIU PROSTYCH WYRAZÓW
Na zajęciach komputerowych poznaliśmy dwa ważne klawisze na klawiaturze: "SHIFT" oraz "CAPS LOCK", wykonywaliśmy zadania w książkach.
Następnie poznaliśmy kolejny wiersze Juliana Tuwima i do nich wykonaliśmy rysunki na konkurs plastyczny.

poniedziałek, 14 listopada 2011

MOJE ZWIERZĄTKO DOMOWE

W części rytmicznej poza recytacją wierszy, usłyszeliśmy nowy, po tytułem "Zgadywanka". Odpowiadaliśmy na pytania : o jakim zwierzątku mówił wiersz?, Jak wyglądało zwierzątko?, Jak się zachowuje. Później opowiadaliśmy o swoich ulubieńcach. Poznaliśmy literę "k,K" na podstawie wyrazu "kot". Uczyliśmy się pisania tych liter. Liczyliśmy litery "k" w rymowance oraz w sylabach z tą literą.



















Wykonaliśmy rysunki na konkurs plastyczny, do innych wierszy Tuwima:
PRACE NA KONKURS PLASTYCZNY - RYSUNKI DO WIERSZY J.TUWIMA

niedziela, 13 listopada 2011

NEWS

Dzieci mogą wykonać dodatkowe zadanie domowe ("na szóstkę"), polegające na zrobieniu drzewa genealogicznego rodziny, Portrety członków rodziny mogą być wycięte ze zdjęć, narysowane, skserowane ze zdjęć. Pomysły dowolne!Termin : do czwartku 17.11.2011 r. Myślę,że ta praca może być wspaniała rodzinną zabawą a powstałe drzewo pamiątką, która zajmie ważne miejsce w domach.

czwartek, 10 listopada 2011

MOJE OBOWIĄZKI W RODZINIE

No i okazało się kto ma najwięcej obowiązków w rodzinie! Tak naprawdę na pełnych obrotach pracują nasze mamy i babcie. A co myślą dzieci o obowiązkach tatusiów? Tatusiowe mają bardzo dużo obowiązków: grają w gry na komputerze, leżą na kanapie i przerzucają pilotem kanały w tv!;)Tylko niektórzy opowiedzieli, że tatusiowie również odkurzają, zarabiają pieniądze i bawią się z dziećmi. Nie jest najlepiej z obowiązkami dzieci w rodzinie! Dlatego postaramy się pomóc naszym mamom i od dzisiaj będziemy sprzątać systematycznie nasz pokój, wyrzucać śmieci, podlewać kwiaty, wyprowadzać pieski na spacer i pomagać w przygotowaniu posiłków.
Dzisiaj czytaliśmy niedokończone zdania i uzupełnialiśmy je wyrazami. Pisaliśmy po śladzie elementy literopodobne. Porównywaliśmy liczebności zbiorów.
A na zajęciach artystycznych wykorzystaliśmy kolejne dary jesieni, do wykonania jeżyków- zawieszek na okno.
JEŻE Z KLONOWYCH LISTKÓW
Wzięliśmy również udział w akademii z okazji Święta Niepodległości.

środa, 9 listopada 2011

ROZMOWY Z MAMĄ I TATĄ

Wypowiadaliśmy się na temat rozmów prowadzonych z rodzicami na podstawie własnych doświadczeń, wiersza "Mama" i ilustracji w podręczniku. Powiększaliśmy i pomniejszaliśmy liczebność zbiorów o jeden element. Czytaliśmy tekst wyrazowo- obrazkowy. Rozpoznawaliśmy te same wyrazy. Bawiliśmy się w "Echo" powtarzając rytm wystukiwany (wyklaskiwany) przez nauczyciela. Słuchaliśmy w części narracyjnej , dalszych przygód Jacka, Wacka i Pankracka.

wtorek, 8 listopada 2011

ZAJĘCIA I ZABAWY Z TATĄ

"Nie pożyczam swego taty
za gotówkę lub na raty.
I za żadne skarby świata,
bo to mój kochany tata."

Po wysłuchaniu całego wiersza S. Łukasika rozmawialiśmy na temat zajęć i zabaw z tatą. Czytaliśmy sylaby i zdania wyrazowo-obrazkowe. Pisaliśmy litery "T, t", sylaby z tymi literami i wyrazy: "tata, Ola, Tola". Przeliczaliśmy liczebności zbiorów i zapisywaliśmy elementy liczby. Pisaliśmy dziś sprawdzian podsumowujący nasze wiadomości i umiejętności zdobyte w październiku.
Byliśmy na sali gimnastycznej:
GRY I ZBAWY NA SALI GIMNASTYCZNEJ
Wykonywaliśmy zadania w sali komputerowej:
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE-ĆWICZENIA

poniedziałek, 7 listopada 2011

PORTRET MOJEGO TATY

Hura! Poznaliśmy nową literę!Uczyliśmy się pisać literę "T,t" i rozmawialiśmy oczywiście o naszych tatusiach.  Liczyliśmy w zakresie 5, posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Śpiewaliśmy piosenkę "Moja wesoła rodzinka". Największą frajdą było konstruowanie lokomotywy z papierowych elementów, które łączyliśmy klejem i taśmą.
LOKOMOTYWA-PRACA PLASTYCZNA

niedziela, 6 listopada 2011

INFORMACJE

  • Przypominam , że 16.11 w Dzienniku Zachodnim ukażą się zdjęcia klasowe pierwszoklasistów;
  • Na 4.11 proszę o przyniesienie cienkiej, przezroczystej bibuły (dowolne kolory)-dzieci widziały w klasie jaka jest potrzebna;
  • We wtorek 8.11 odbędzie się sprawdzian wiadomości obejmujący wiadomości i umiejętności z października:
  1. rozpoznawanie liter;
  2. wskazywanie wyrazów zawierających określoną głoskę;
  3. klasyfikowanie wg. wskazanego kryterium;
  4. liczenie obiektów
  5. rozróżnianie strony lewej i prawej
  6. liczenie elementów i zapisywanie ich cyfrą
  7. przekładanie zapis cyfry na liczbę elementów, które rysuje
  8. rozpoznawanie zwierząt
  9. orientacja na kartce papieru

piątek, 4 listopada 2011

Z MAMĄ W KUCHNI

Rozmowa na temat ilustracji w podręczniku wprowadziła nas do tematu lekcji. Zastanawialiśmy się, co robi w kuchni mama, a co Ola. Pani zachęcała nas do wykonywania prostych czynności w kuchni. Pytała również jakie czynności wykonujemy w kuchni z mamą. Liczyliśmy przedmioty na ilustracji i zastanawialiśmy się czego jest 3. Później przeliczaliśmy zbiory trzyelementowe. Poznaliśmy znak graficzny- 3. Dorysowywaliśmy oczka na kostkach domina, aby na każdym polu były po 3. Uczyliśmy się pisać cyfrę 3. Bardzo szybko odgadliśmy, że z liczbą 3 kojarzą nam się trzy kolory podstawowe, figura geometryczna- trójkąt, oraz instrument muzyczny-trójkąt.












Ciesząc się piękną jesienią wykonaliśmy "jeżyki-witrażyki" które złożone były też z 3 elementów: dwóch konturów jeżyka, oraz szybki- przezroczystej bibuły.

JEŻYKI-WITRAŻYKI

czwartek, 3 listopada 2011

DZIEŃ Z WAGĄ

DZIEŃ Z WAGĄ
Jak widać na powyższych zdjęciach zajęliśmy się dziś szacowaniem ciężaru. Stosowaliśmy pojęcia: "lżejszy, cięższy, waży tyle samo". Wykorzystaliśmy do tego starą wagę. Bawiąc się w sklep, również dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych wykorzystując monety jednozłotowe. Musieliśmy dokładnie odliczyć złotówki, oraz powiedzieć ile zostało nam reszty. Bardzo podobała nam się ta zabawa!Później przepisywaliśmy wyrazy z literą "m". Robiliśmy ćwiczenia grafomotoryczne.
 Na zajęciach artystycznych dostaliśmy obrazki, które musieliśmy nalepić na środku kartki. Później dorysowywaliśmy ciąg dalszy historii, której nie było na obrazku. Powstały bardzo ładne prace!
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE- DORYSOWANA HISTORIA

środa, 2 listopada 2011

LISTOPADOWY SPACER Z MAMĄ

Na podstawie własnych przeżyć i ilustracji w podręczniku opowiadaliśmy o zmianach zachodzących w świecie roślin i zwierząt. Liczyliśmy dary jesieni - porównywaliśmy liczebność zbiorów. Pisaliśmy litery "m,M", sylaby z literą "m" oraz wyraz "mama". Czytaliśmy wyrazy i zdania wyrazowo- obrazkowe.

wtorek, 1 listopada 2011

BLOG - PRACE TECHNICZNE W TOKU

Witamy Rodziców! To oficjalne otwarcie bloga:) W najbliższych dniach zostaną uaktualnione posty i zostanie uruchomione forum. Proszę o komentarze, sugestie. Czekam na zdjęcia od Państwa, które wzbogacą bloga.
Podaję adres e-mailowy, który ma bardzo pojemną skrzynkę: osemka@onet.eu
Pozdrawiam!