czwartek, 22 marca 2012

KORZYŚCI PŁYNĄCE ZE ZWIERZĄT HODOWANYCH PRZEZ CZŁOWIEKA

Zastanawialiśmy się jakie korzyści mamy ze zwierząt hodowlanych. Układaliśmy wyrazy z rozsypanek literowych. Pisaliśmy z pamięci wyrazy: jajko mleko, woda. Pisaliśmy cyfrę 9. Tworzyliśmy zbiory 9 -elementowe, przeliczaliśmy zbiory. Układaliśmy i rozwiązywaliśmy zadania tekstowe doskonalące dodawanie i odejmowanie.Śpiewaliśmy piosenkę "Zwierzęta w gospodarstwie".
Na zajęciach artystycznych wykonywaliśmy wiosenne słoiczki i jajka techniką decoupage.
DECOUPAGE - WIOSENNE SŁOICZKI, JAJKA WIELKANOCNE

środa, 21 marca 2012

OŻYWIAMY WIEJSKIE PODWÓRKO

Było dzisiaj wesoło! Pani czytała opowiadanie, a my ożywialiśmy dźwięki podwórka. . Czytaliśmy zdania eksponujące głosy ptaków i ssaków. Układaliśmy wyrazy z sylab i ich pisanie. Pisaliśmy cyfrę 9 po śladzie i samodzielnie. Potem słuchaliśmy i naśladowaliśmy dźwięki wydawane przez zwierzęta.
Zaczynamy też przygotowania do Świąt Wielkanocnych.
STEMPEL PISANKA- TWORZYMY WIELKANOCNE KARTKI

wtorek, 20 marca 2012

PTAKI Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA

Rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy ptaki hodowlane. Wypowiadaliśmy się na temat: "Ptaki z wiejskiego podwórka" na podstawie obrazka. Poznaliśmy litery: g,G (garnek). Uczyliśmy się pisać litery: g, G. Porównywaliśmy liczebności zwierząt na ilustracji. Wypełnialiśmy barwną plamą sylwety koguta.
Później przenieśliśmy się do sali komputerowej.
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE- WYKONYWANIE ZADAŃ Z PŁYTY

poniedziałek, 19 marca 2012

WIEJSKA ZAGRODA

Dzisiaj rozpoznawaliśmy i nazywaliśmy zwierzęta domowe i hodowlane - rozwiązywaliśmy zagadki. Słuchaliśmy utwór "Zwierzęta w gospodarstwie". Poznaliśmy pojęcia: kurnik, obora, stajnia. Czytaliśmy tekst z podręcznika. Pisaliśmy litery, wyrazy i zdania. Układaliśmy zadania do obrazków i zapisywaliśmy działania.Uczyliśmy się śpiewać piosenkę "Zwierzęta w gospodarstwie".

sobota, 17 marca 2012

INFORMACJE

  • SPOTKANIE TRÓJEK KLASOWYCH 19.03.2012 R. O GODZINIE 16.15 W AULI GIMNAZJUM
  • NA ZEBRANIE RODZICÓW ZAPRASZAM 19.03.2012 R. O GODZINIE 17.00
  • W PONIEDZIAŁEK OSTATNIE PREZENTACJE WIERSZY (WYBRANA PORA ROKU). SPOŚRÓD OSÓB, KTÓRE WYRECYTUJĄ WIERSZ, WYBIERZEMY 2 PRZEDSTAWICIELI DO KONKURSU SZKOLNEGO.

piątek, 16 marca 2012

DLACZEGO PTAKI BUDUJĄ GNIAZDA?

Opowiadaliśmy historię "Zanim pisklęta wyfruną z gniazda". Czytaliśmy pytania i odpowiedzi. Przepisywaliśmy zdania. Omówiliśmy cykl rozwojowy -od jajka do pisklęcia.Poznaliśmy cyfrę "0". Dodawaliśmy zero.
Tworzyliśmy pracę plastyczną wykorzystując guziki- z nimi będzie także związana kolejna litera, którą poznamy.
GUZIKOWE SMOKI

czwartek, 15 marca 2012

NADCHODZI CZAS BUDOWANIA GNIAZD

Zastanawialiśmy się, dlaczego, z czego i gdzie ptaki budują gniazda. Czytaliśmy zdania z podręcznika. Pisaliśmy sylaby i wyrazy z literami "j,J". Dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 8, układaliśmy zadania do obrazków.
Później zasadziliśmy rzeżuchę:
SADZENIE RZEŻUCHY

środa, 14 marca 2012

KOMIKS "ZNALEZIONE JAJKO"

Na początku lekcji usłyszeliśmy wiersz "Małe, większe i największe", a potem  wypowiadaliśmy się na jego temat. Opowiadaliśmy komiks "Znalezione jajko". Dokonywaliśmy analizy i syntezy wyrazów z literami "J,j". Poznaliśmy literę J, j (jajko). Pisaliśmy litery j, J, i sylaby z tymi literami. Czytaliśmy komiks. Śpiewaliśmy "Wiosenną piosenkę". Szukaliśmy wyrazów z małą i wielka literą na początku wyrazów.
Były też zabawy:
ZABAWA W KOLE: "POWRACAJĄCE PTAKI"
Wykonaliśmy pracę plastyczno - techniczną "Bocian"
PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA "BOCIAN"

wtorek, 13 marca 2012

PTAKI LISTY PISZĄ

Otrzymaliśmy list!Od kogo? Od bociana!

"Moi najmilsi, kochane dzieci,
to nie do wiary, jak ten czas leci,
jeszcze niedawno były odloty,
a teraz nastał czas na powroty!
Więc wracam do Was, moi kochani!
Odlot i powrót – to los bociani!


Z Egiptu trudna, daleka droga,
została jeszcze tylko połowa.
Wczoraj widziałem – lecąc nad Nilem –
hieny, wielbłądy i krokodyle.


Kiedy mijałem Morze Czerwone,
żółte pustynie, pola zielone,
spotkałem nasze jaskółki, zmęczone
po dniu burzowym, dusznymi parnym.


Dziś odpoczywam nad Morzem Czarnym,
jutro na plażę lecę, na Warnę.
Potem ominę góry Bałkany,
gdzie deszcze, burze i huragany.


Lecąc nad cichym, modrym Dunajem
europejskie odwiedzę kraje.
A gdy pokonam góry Karpaty,
zobaczę polskie rzeki i chaty;
łąki zielone, kwiaty pachnące,
rzeki, jeziora i... żab tysiące!


Tęskno mi do Was, kochane dzieci,
niedługo bocian do Was przyleci!
Czekajcie na mnie we wsi, przy płocie,
już do Was lecę! Całuski!


Bociek. "

Rozmawialiśmy o powracających ptakach na podstawie ilustracji, zagadek i listu. Rozpoznawaliśmy ptaki po wyglądzie i wydawanych odgłosach. Czytaliśmy listy od ptaków. Rysowaliśmy po śladzie przygotowując się do pisania litery "J,j". Układaliśmy i pisaliśmy zdania. Dodawaliśmy w zakresie 8.
Na zajęciach komputerowych wykonywaliśmy zadania w książce powtarzając materiał i poznając nowe funkcje programu PAINT.
PRACA W KSIĄŻKACH CZYLI UCZYMY SIĘ PILNIE

poniedziałek, 12 marca 2012

WITAMY WIOSNĘ

Co prawda jeszcze trochę czasu do powitania wiosny, ale przygotowujemy się do jej nadejścia! W czasie części rytmicznej uczyliśmy się I zwrotki piosenki "Wiosenna piosenka". Czytaliśmy zdania ze zrozumieniem. Pisaliśmy litery Z, z. Przepisywaliśmy litery i wyrazy. Dodawaliśmy w zakresie 8 i rozwiązywaliśmy zadania tekstowe.
Powtórzyliśmy wiadomości na temat daru jakim jest woda, jak należy ją oszczędzać i jak można z niej korzystać. Wykonaliśmy do tego pracę plastyczną pt. "Woda-darem dla ludzi"
PRACA PLASTYCZNA: WODA - DAREM DLA LUDZI
A tu można zobaczyć już nasze skończone prace:
PRACE PLASTYCZNE: WODA- WYPOCZYNEK NAD WODĄ

piątek, 9 marca 2012

ZIMA POWOLI ODCHODZI

Wysłuchaliśmy dziś fragmentu baśni "Królowa Śniegu". Na podstawie wiersza "Zimowe dywany" i ilustracji w podręczniku wypowiadaliśmy się na temat "Jak poetka przedstawiła odchodzącą zimę, a jak zrobił to grafik". Poznaliśmy literę Z,z (zamek, Zuzia) i uczyliśmy się ją pisać. Dodawaliśmy liczby w zakresie 8.

czwartek, 8 marca 2012

POSZUKIWANIE WIOSNY

Miło zaczęła się nasza lekcja, szczególnie dla pani i dla dziewczynek. Dziś Dzień Kobiet! Nasze mamy pomogły chłopcom i przygotowały niespodziankę. Każda dziewczynka otrzymała różyczkę i życzenia. A żeby chłopcom nie było smutno, wszyscy dostali jeszcze lizaki. Dziękujemy!
DZIEŃ KOBIET
Później wzięliśmy udział w akademii przygotowanej przez klasę III i pana Radka. Nauczycielki naszej szkoły musiały pokazać jak radzą sobie z wiązaniem krawata, zaplataniem warkoczy, układaniem puzzli.Wszystkie panie zdobyły nagrody. Nasza pani wylosowała romantyczną kolację zrobioną z torebki (rosół z makaronem).
DZIEŃ KOBIET
Nie zapomnieliśmy o lekcjach! Mówiliśmy o obserwowaniu zmian zachodzących w przyrodzie. Czytaliśmy tekst "Marcowy spacer". Przygotowywaliśmy się do pisania litery z- pisaliśmy po śladzie. Porównywaliśmy liczebności zbiorów: "tyle samo, więcej, mniej".
Wykonaliśmy pracę plastyczną związaną z cyfrą 8. Najpierw stworzyliśmy pajęczynę, a później z drucików kreatywnych pająka. Bardzo sprawnie nam to poszło i powstały piękne prace.
PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA: PAJĄK I JEGO PAJĘCZYNA

środa, 7 marca 2012

WITAMINOWA LITERA C

Czytaliśmy tekst z podręcznika. Następnie pisaliśmy litery C,c , sylaby i wyrazy np. "cebula, Cecylka". Stosowaliśmy następstwa czasowe w opowiadaniu. Dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 8.
Będziemy, podobnie jak dzieci w naszym podręczniku, wysiewać rzeżuchę, ale zrobimy to trochę bliżej Wielkanocy. Śpiewaliśmy piosenkę: "Marcowa pogoda". Wykonaliśmy rysunki przedmiotów na literę C.

wtorek, 6 marca 2012

TROCHĘ WIOSNY

"Mdłym potrawom daje smaczek,
kto ją kroi, zaraz płacze."
Wypowiadaliśmy się na temat wyglądu, zapachu, smaku i wartości odżywczych cebuli. Mówiliśmy o warunkach wzrostu roślin. Doskonaliliśmy analizę i syntezę słuchową. Poznaliśmy literę C,c.


Czytaliśmy zdania w podręczniku. Śpiewaliśmy piosenkę "Imieniny literki C". Dodawaliśmy i odejmowaliśmy w zakresie 8.
Następnie utrwalaliśmy litery wykorzystując pieczątki. Pracowaliśmy w grupach.
PIECZĄTKI-UTRWALENIE LITER
Później wykonywaliśmy ćwiczenia w sali komputerowej:
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE: PROGRAM PAINT- WYPEŁNIANIE KOLOREM, COFANIE.

poniedziałek, 5 marca 2012

SEKRETY WIATRU

Na zajęciach uświadamialiśmy sobie co dobrego i co złego może zrobić wiatr. Ustalaliśmy sposoby zachowania i zabezpieczania się przed huraganem, burzą. Wypowiadaliśmy się na temat: "Co robi wiatr?". Czytaliśmy tekst z podręcznika. Dodawaliśmy w zakresie 8. Uczyliśmy się śpiewu nowej piosenki "Marcowa pogoda". Łączyliśmy materiały (papier, plastelinę, patyczek) i dzięki temu powstały kolorowe wiatraczki.
WIATRACZKI

piątek, 2 marca 2012

ZAKLADAMY KALENDARZ POGODY

Po części rytmicznej na której śpiewaliśmy, przedstawiliśmy inscenizację "12 miesięcy", wysłuchaliśmy opowiadania "Jak kropelka bawiła się z Jasiem w chowanego". Wypowiadaliśmy się o marcowej pogodzie. Przypomnieliśmy sobie z lekcji z tablicą multimedialną zjawiska atmosferyczne, takie jak: śnieg, wiatr, grad, śnieg z deszczem. Powtórzyliśmy dni tygodnia. Następnie zapoznaliśmy się z kalendarzem pogody, który będziemy sami w domu, systematycznie prowadzić. Uzupełnialiśmy i porządkowaliśmy liczby od 1 do 7.

czwartek, 1 marca 2012

WSZYSTKO, CO ŻYJE WODĘ PIJE

Po części rytmicznej wypowiadaliśmy się na temat znaczenia wody w życiu ludzi, roślin i zwierząt. Czytaliśmy ze zrozumieniem tekst "Zabawny test". Układaliśmy zdania z wyrazów. Kolorowaliśmy rysunek konturowy "Życie w akwarium". Śpiewaliśmy kolejne zwrotki piosenki "Mam akwarium".
Pani zabrała nas do sali, gdzie pracowaliśmy z tablicą multimedialną.
LEKCJA Z TABLICĄ MULTIMEDIALNA
Po powrocie do klasy, wykonaliśmy tratwy z użyciem papieru , kleju i wykałaczek.
PRACA PLASTYCZNA - BUDUJEMY TRATWĘ