środa, 24 października 2012

INFORMACJE

  • W związku z moją nieobecnością w czwartek tj. 25.10, lekcje rozpoczynają się o godzinie 9.20 a kończą o 11.55. W tym dniu nie ma również zajęć wyrównawczych. 
  • Zapraszam na zebranie rodziców - 29.10 o godzinie 17.00
  • Trójki klasowe proszone są o przyjście na zebranie do auli gimnazjum o godzinie 16.30.
  • W piątek - sprawdzian matematyczny obejmujący następujące umiejętności:
  1. Mierzenie długości odcinków;
  2. Porównywanie liczb z użyciem znaków <=>
  3. Ustalenie liczny dziesiątek i jedności w podanych liczbach
  4. Opisanie sytuacji z zadania za pomocą odpowiedniego działania
  5. Obliczenia upływu czasu na podstawie odczytów zegarów
  6. Wykonanie obliczeń w zakresie 20 (bez przekraczania progu dziesiątkowego)

środa, 17 października 2012

ZMIANY W PRZYRODZIE

Rozpoznawaliśmy drzewa, krzewy po liściach, owocach, nasionach na podstawie zgromadzonych okazów oraz ilustracji w podręczniku.
ROZPOZNAWANIE LIŚCI, OWOCÓW
Jednak największą frajdą były pomiary długości z wykorzystaniem rąk, stóp itp.
MIERZENIE DŁUGOŚCI

wtorek, 16 października 2012

DBAMY O SWOJE ZDROWIE

Dzisiaj swobodnie wypowiadaliśmy się na temat zawodów związanych z ochroną zdrowia Pisaliśmy z pamięci. Potem było czytanie ciche ze zrozumieniem. Śpiewaliśmy chóralnie znane piosenki.Wykonaliśmy sporo zadań związanych z lekcją oraz zadań dodatkowych na tablicy multimedialnej.

Wspomnieliśmy również o Dniu Papieskim, który obchodzimy 16 października.

poniedziałek, 15 października 2012

DZIEŃ NAUCZYCIELA

Ale zrobiliśmy Pani niespodziankę! W Dniu Nauczyciela zrobiliśmy samodzielnie przepiękne laurki i napisaliśmy życzenia. Pani dostała śliczny bukiet kwiatów i czekoladki. Obdarowaliśmy kwiatami również innych naszych nauczycieli. Później czytaliśmy  zwrotki wiersza "W święto naszej Pani". Uczestniczyliśmy w uroczystej akademii z okazji dnia Komisji Edukacji Narodowej. Słuchaliśmy piosenki "Piosenka dla nauczyciela".

piątek, 12 października 2012

INNE ZAWODY LUDZI

Indywidualnie czytaliśmy wybrane fragmenty utworu "Czym można zostać,będąc leniem" · Wypowiadaliśmy się na temat pracy zawodowej rodziców. Uzupełnialiśmy zdania nazwami zawodów. Określaliśmy liczbę wyrazów w zdaniu · Dodawaliśmy wewnątrz drugiej dziesiątki. Mówiliśmy kim chcielibyśmy być w przyszłości i stwierdziliśmy, że każdy zawód jest ważny. Nawiązaniem do tego tematu była praca plastyczna związana z konkursem plastycznym zorganizowanym przez Centrum Kultury "Jordan"- "Ja i moje marzenia".

KONKURS PLASTYCZNY "JA I MOJE MARZENIA".

czwartek, 11 października 2012

PRACA ROLNIKA

Układaliśmy dłuższe wypowiedzi na temat: Czy chciałbyś być rolnikiem? Dlaczego? Nie znalazł się wśród nas nikt kto chciałby być rolnikiem, ponieważ stwierdziliśmy, że to trudna i męcząca praca.      Doceniliśmy znaczenie pracy rolnika dla ludzi Czytaliśmy zdania pytające z odpowiednią intonacją. Układaliśmy zdania o pracy rolnika. Wykonywaliśmy obliczenia zegarowe – upływ czasu w pełnych godzinach. Projektowaliśmy etykiety ulubionego produktu mlecznego. 
A na zajęciach komputerowych rozwiązywaliśmy ćwiczenia w programie WORD:

NA TABLICY-ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
Na zajęciach powstawały prace na Międzynarodowy Konkurs Plastyczny "Skąd się bierze woda? Woda-darem życia".
KONKURS "WODA DAREM ŻYCIA"

KOMUNIKAT

Dnia 15 października 2012 r. (poniedziałek) w Zespole Szkół Sportowych obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. W szkole podstawowej uroczyste akademie odbywają się o godz. 10.00 – klasy IV – VI oraz o godz. 11.00 – klasy I – III. Lekcje w tym dniu w szkole podstawowej zakończą się o godz. 12.55. Świetlica pełni dyżur do godziny 17.00. w tym dniu obowiązuje strój galowy. Obiady będą wydawane w godz. 11.55 – 14.00.

środa, 10 października 2012

W GOSPODARSTWIE WIEJSKIM

Nowy temat! Rozpoznawaliśmy zwierzęta hodowlane i rośliny uprawiane w gospodarstwie wiejskim. Rozmawialiśmy o gospodarstwie agroturystycznym. Uzupełniliśmy pytania do wywiadu z rolnikiem. Później odczytywaliśmy pełne godziny na zegarze.
Dziękuję w imieniu swoim i pani B.Brysz za włączenie się w zbiórkę karmy i koców dla schroniska zwierząt!

wtorek, 9 października 2012

GDY ZNAJDĘ PSA LUB INNE ZWIERZĘ

Wyrażaliśmy własne zdanie na temat postępowania wobec zbłąkanych zwierząt. Wypowiadaliśmy się o roli psa w życiu człowieka. Część lekcji poświęciliśmy  indywidualnemu, głośnemu czytaniu.Uzupełnialiśmy tekst wybranymi wyrazami. Później rozpoznawaliśmy różne rasy psów. Liczyliśmy w zakresie 20. Odczytywaliśmy wskazania zegara.

WYKONUJEMY ZADANIA
Pod koniec lekcji słuchaliśmy czytanej przez panią książki "Piesek".

poniedziałek, 8 października 2012

NIE PRZECHODZĘ OBOJĘTNIE

Celem naszej dzisiejszej lekcji jest kształtowanie właściwego stosunku do zwierząt. Ustalaliśmy kolejność zdarzeń w utworze Łatka. Opowiadaliśmy historię Łatki. Liczyliśmy  litery i głoski w wyrazach.Uczyliśmy się  II zwrotki piosenki Lekcja rysunku. Odejmowaliśmy wewnątrz drugiej dziesiątki. Na zajęciach artystycznych (plastycznych) malowaliśmy techniką "mokre na mokre" łącząc ze sobą 3 podstawowe kolory. Chcieliśmy najpierw uzyskać różne odcienie każdego z kolorów, a potem  jak największą liczbę kolorów.
MOKRE NA MOKRE

piątek, 5 października 2012

MOJE ZWIERZĄTKO

Swobodnie wypowiadaliśmy się na temat hodowanych lub wymarzonych zwierząt. Omówiliśmy warunki życia zwierząt hodowanych w domu. Szczególną uwagę zwróciliśmy na obowiązki wobec zwierząt i niesienie im pomocy. Dodawaliśmy wewnątrz drugiej dziesiątki. Uczyliśmy się piosenki "Lekcja rysunku". Pisaliśmy zdanie ze słuchu. Modelowaliśmy zwierzątko domowe w plastelinie lub modelinie.
PLASTELINOWE ZWIERZAKI

czwartek, 4 października 2012

STRASZNY ZWIERZ

Dzisiaj czytaliśmy fragmenty opisujące wygląd zwierząt. Układaliśmy zdania o zwierzętach. Wymyślaliśmy historyjki o „strasznych” zwierzętach. Przedstawialiśmy fantastyczną postać zwierzęcą – collage. Utrwalaliśmy liczby drugiej dziesiątki. Porównywaliśmy liczby. Na zajęciach komputerowych wykonywaliśmy zadania z płyty, tym razem skupiając się na opanowaniu uruchamianiu programu WORD, pisaniu z wykorzystaniem klawisza SHIFT i ALT.
Zajęcia komputerowe
Była też zabawa ruchowa "Kotki, myszki, koguty".
Zabawa ruchowa

środa, 3 października 2012

SPOTKANIE Z KANGUREM

Dzisiaj wypowiadaliśmy się na temat dotyczący bohaterów baśni. Uzupełnialiśmy tekst wyrazami. Wymyślaliśmy inne zakończenie utworu, Omówiliśmy tryb życia zwierząt żyjących w najbliższym otoczeniu. Poznaliśmy liczby drugiej dziesiątki. Później udaliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej. Tam poznaliśmy Kangura. Najpierw Pani z biblioteki czytała nam lekturę (fragment)"Kubuś Puchatek" po polsku. Później Kangur czytał nam ten sam fragment po angielsku. Bardzo nam się podobało to spotkanie! Na pewno jeszcze wrócimy do tej biblioteki. Dziękujemy Mamie Igi za pomoc w zorganizowaniu wycieczki, oraz opiekę podczas naszego wyjścia.
SPOTKANIE Z KANGUREM

wtorek, 2 października 2012

KLASA DRUGA SPRZĄTA ŚWIAT

Temat naszej lekcji jest bardzo ważny. Mówiliśmy o sprzątaniu i segregowaniu śmieci w najbliższym otoczeniu. Uważnie słuchaliśmy tekstu G. Kasdepke "Sprzątamy świat". Ocenialiśmy bohaterów utworu. Słuchaliśmy piosenki "Piosenka o wielkim sprzątaniu świata". Rysowaliśmy plakaty zachęcające do sprzątania świata. Na matematyce dodawaliśmy i odejmowaliśmy trzy liczby, w zakresie 10.

poniedziałek, 1 października 2012

INFORMACJE

  • Sprawdzian wiadomości z matematyki- czwartek 4.10
  • Podczas jesiennych spacerów proszę o zbieranie i suszenie z dziećmi liści ( raczej mniejszych i drobnych). Termin ich przyniesienia będzie podany z wyprzedzeniem. Dziękuję.
  • W środę tj. 3.10.2012 r. w czasie lekcji planowane jest wyjście do Miejskiej Biblioteki Publicznej przy ul. Zgrzebnioka w ramach akcji "Cała Polska czyta dzieciom". Kangurek będzie czytał dzieciom fragmenty lektury "Kubuś Puchatek" zarówno po polsku, jak i angielsku. (metoda Helen Doron)
  •  Zajęcia z logopedą nie będą odbywały się do odwołania.

WARZYWA I OWOCE PRZEZ CAŁY ROK

Dzień zaczęliśmy od świętowania Dnia Chłopaka. Naszych siedmiu chłopaków, dziewczynki obdarowały książeczkami, a później wszyscy objadali się ciasteczkami.
KSIĄŻECZKA
Treści naszej dzisiejszej lekcji:
·         Powtórzenie wiadomości o warzywach i owocach
·         Prezentacje indywidualne -reklamowanie owoców i warzyw
PREZENTACJA

·         Rozpoznawanie warzyw na podstawie rysunków
·         Pisanie zdania z pamięci
·         Improwizacja piosenki Zupa jarzynowa
·         Liczby w zakresie 10. Zero w dodawaniu i odejmowaniu
·         Kształtowanie potrzeby codziennego spożywania warzyw i owoców 
·      Wykonanie jesiennej wydzieranki.

JESIENNA WYDZIERANKA
A dla ciekawskich:
CIEKAWOSTKI - JABŁKA